הכול אודות חמאת שיאה

הכול אודות חמאת שיאה

היסטוריה, גיאוגרפיה, מסורת
חמאת אגוז שיאה מופקת מליבת אגוזי שׁיאה, פירות עץ אגוז מקודש מסוג Mangifolia. העץ המופלא והענק הזה, הגדל פרא בערבות מערב-אפריקה, מניב פירות מהגיעו לגיל 25, אך רק כשהוא מגיע לגיל 40 שנה פירותיו בשיא איכותם. ככל שהשורשים עמוקים יותר באדמה - כך האגוזים עשירים יותר בסגולות ריפוי. אורך חייו של עץ אגוז הקריטה הוא כ-300 שנה.
חמאת אגוז שיאה אורגנית גולמית בכבישה קרה, שיוצרה באהבה בידי נשים בתהליך מסורתי, נערצת על בנות ובני המקום זה מאות שנים. הם מכירים את סגולותיה הרפואיות והטיפוליות המופלאות, ולכן עץ אגוז השיאה הוא קדוש עבורם והם מכנים אותו בשם "Karite", שפירושו "עץ החיים".
משך מאות שנים משתמשות הנשים בבורקינה פאסו – היא "ארץ האנשים ההגונים", עבורן ועבור ילדיהן ובני משפחותיהם בחמאת אגוז שיאה שהפיקו במו ידיהן. הן משתמשות בה להגנה ולטיפול במגוון בעיות עור ושיער, לריפוי שפעת ומחלות אחרות בשימוש פנימי. בנות ובני המקום אף משלבים את חמאת אגוז השיאה בטקסי הודיה מקודשים שהם עורכים.

חמאת אגוז שיאה – הבדלים הדרמטיים בין הסוגים
תהליך הייצור הטבעי המסורתי של חמאת אגוז שיאה הוא ארוך ומפרך: 20 שעות עבודה נדרשות להפקת קילוגרם אחד של חמאה שיאה גולמית. לכן, מיוצרת כיום רוב חמאת אגוז השיאה בעולם בתהליך זיקוק תעשייתי מהיר, הכולל שימוש בכימיקלים ובחום גבוה להפקת השמן מהאגוזים, להרחקת הריח הטבעי של האגוזים ולהבהרת הצבע. לאחר מכן מקציפים בתעשייה את החמאה המזוקקת כדי להגדיל את הנפח למטרת מקסום רווחים.
התהליכים המתועשים האלו נובעים ממניעים כלכליים ומסחריים טהורים, ויוצרים חמאת אגוז שיאה נטולת סגולות מרפא.
חמאת אגוז שיאה מתועשת אמורה להיות זולה יותר, אבל בגלל המוניטין שיצאו לחמאת אגוז השיאה, ישנן חברות קוסמטיקה שמוכרות אותה, או תכשירים שמכילים אותה, במחירים גבוהים אפילו יותר מהחמאה המופקת בכבישה קרה בדרך מסורתית.

כמובן, קשה לעמוד על טיבה של חמאת אגוז שיאה המשמשת רכיב המוסיף פופולריות לתכשירי טיפוח מסחריים כמו קרמים, משחות, סבונים, מוצרים לתינוקות, שמפו ומרככים, שפתונים, מוצרים להגנה משמש. אבל אפשר לנחש מה איכותה. אתם מנחשים, נכון?
לעתים מוצמדים לחמאה המזוקקת הכינויים "מעודנת", "חלקה", "רכה" או שהכיתוב Butyrospermum Parkii מסתתר ברשימת המרכיבים המעובדים שבתכשיר, הכולל לרוב חומרי שימור, תוצרי לוואי של תעשיית הנפט, וחומרים מקציפים המסוכנים לבריאות מסוג SLS - Sodium Laureth Sulfate.

איך תבדילו בין חמאת אגוז שיאה גולמית בכבישה קרה לבין חמאת שיאה מזוקקת?
חשוב לקנות חמאת אגוז שיאה טהורה ממקור מהימן ואמין, לברר מה מוצאה ואיך יוצרה. כיוון שלצערי זה לא מספיק, אתן לכם כמה אינדיקציות, שיאפשרו לכם לזהות חמאת אגוז שיאה גולמית בכבישה קרה, ולדעת מתי זאת בוודאות חמאת שיאה מזוקקת:
1. חמאת אגוז שיאה 100% טהורה גולמית וטבעית היא בעלת מרקם מעט גרגרי שנמס רק במגע, היא כבדה ודחוסה בדומה למרצפן גולמי, צבעה צהבהב-בננה נוטה לירקרק, לעתים לא הומוגני.
לעומתה, חמאת שיאה שזוקקה בתהליך כימי היא בעלת גוון אחיד צהוב בהיר עד לבנבן, היא חלקה כמו מרגרינה, לרוב רכה יותר וקלה יותר.
2. חמאת אגוז שיאה 100% גולמית בכבישה קרה היא בעלת ניחוח אופייני טבעי: אגוזי מעושן ועמוק. כאשר מכירים את הארומה הטבעית של אגוזי השיאה, אי אפשר לטעות בה!
לעומתה, חמאת שיאה מזוקקת היא חסרת ריח, ופעמים רבות מוסיפים לה ניחוח כלשהו שאיננו טבעי לה.
3. חמאת אגוז שיאה 100% גולמית בכבישה קרה נספגת היטב בעור, מזינה אותו, ומשאירה אותו חלק, רך, קטיפתי, גמיש ולא שומני למשך שעות רבות, תוך שהיא מאפשרת לעור לנשום.
לעומתה, חמאת שיאה מזוקקת אוטמת את הנקבוביות וכמובן לא מספקת לעור הזנה וריפוי.
4. אדגיש, כי גם נוגדי החִמצון Antioxidant שמהווים חלק אינטגרלי, טבעי ובלתי-נפרד מחמאת אגוז שיאה גולמית בכבישה קרה, ומגנים על העור מרדיקלים חופשיים, פועלים נגד דלדולו והזדקנותו, ושומרים על גמישותו, זוהרו ובריאותו – נהרסים כליל בתהליך הזיקוק הכימי ולכן אינם נמצאים בחמאת שיאה מזוקקת.
נוגדי החמצון הטבעיים הם גם אלו ששומרים על חמאת אגוז השיאה עצמה מפני התחמצנות, התעפשות וקלקול. לכן, בחמאת שיאה מזוקקת ייתכן הצורך להוסיף חומרים משמרים.

חשוב לזכור, כי חמאת אגוז שיאה 100% טהורה גולמית ואורגנית בכבישה קרה היא מוצר טבעי, שלם ומושלם, ולכן היא איננה זקוקה לדילול, להוספה של חומרים או שמנים אחרים, או לחומרים משמרים.

חמאת אגוז שיאה אורגנית גולמית מחליפה בכבוד וביעילות כל קרם טיפולי אחר לעור הפנים והגוף.

לדף הקודם

השימוש בחמאת שיאה

השימוש בחמאת שיאה

חמאת אגוז שיאה גולמית היא שמן טהור שמופק בכבישה קרה, אשר מרקמו כאשר הוא מתגבש הופך באופן טבעי למוצק וגמיש, בדומה למרציפן. בטמפרטורות גבוהות חמאת שיאה הופכת לשמן זהוב, שקוף וצלול.
חמאת אגוז השיאה שלי היא 100% גולמית אורגנית בכבישה קרה. היא עשירה בסגולות מרפא לעור הפנים והגוף, לשיער ולקרקפת.

במשך 13 השנים שאני עובדת עם חמאת אגוז שיאה גולמית, אספתי ובחנתי אינדיקציות רבות לפעילותה, ועדיין אני מופתעת בכל פעם מחדש לשמוע מהמשתמשות והמשתמשים בה על נפלאותיה בטיפול בתחומים רבים מאוד, שאת חלקם כתבתי כאן.

הסיבות הנפוצות לשימוש בחמאת אגוז שיאה 100% טהורה אורגנית גולמית בכבישה קרה
1. טיפול הזנה והגנה יומיומיים לעור הפנים והגוף, בכל סוגי העור, בכל גיל. נספגת היטב לעומק העור ומגינה עליו למשך שעות ארוכות, אפילו למשך יממה שלמה.
2. טיפול בעור יבש, חסר לחות ו/או מתקלף בפנים ובכל חלק אחר בגוף.
3. טיפול בעור רגיש בפנים ובגוף, כולל סביב העיניים.
4. ריפוי פריחות, גירויים, גירודים, עקיצות, רגישויות ואלרגיות בעור אצל תינוקות, בוגרים וזקנים, כולל תפרחות וגירויים באזור החיתול.
5. טיפול בפגמים, כתמים וכתמי פיגמנטציה בעור.
6. ריכוך קמטים בפנים, בצוואר ובגוף וחידוש תאי העור.
7. ריפוי כוויות שמש, כוויות קור וכוויות קלות ממקורות חום (שמן רותח וכיו"ב).
8. שימוש כקרם גילוח לגברים ולנשים, וטיפול בעור לאחר הגילוח.
9. ריפוי מואץ לפצעים שטחיים, פצעונים ושריטות. טיפול יעיל מאוד בקעקועים טריים.
10. ריפוי עור סדוק וריכוך עור קשה, מחוספס וקשקשי בחלקי הגוף השונים, כמו מרפקים, כפות הידיים, ברכיים, כפות הרגליים.
11. הגנה על העור במזג אוויר קר, ברוחות ובשרב.
12. מניעת סימני מתיחה בתקופת היריון וטיפול בסדקים בפטמות בזמן הנקה.
13. הרגעה מיידית וריפוי מעקיצות חרקים, בהם יתושות ועכבישים.
14. ריפוי כאבי שרירים ושחרור התכווצויות ומתח בשרירים.
15. טיפול בראומטיזם (שיגרון) ובדלקת פרקים (ארטריטיס).
16. שמירה על חום וגמישות השרירים לפני ואחרי התעמלות מאומצת או עבודה פיזית.
17. הגנה מפני אלרגיות של העור לצמחים מסוימים, ביניהם קיסוס ואלון.
18. טיפול וריפוי אקזמה של העור, פסוריאזיס ודלקות עור קלות.
19. סינון קרינת שמש מזיקה במריחה על עור הפנים, הגוף והשיער.
20. ריפוי שפתיים סדוקות והגנה אופטימלית על השפתיים מהתייבשות למשך שעות ארוכות.
21. החייאת שיער יבש ופגום, הוספת לחות, גמישות וברק לשיער. טיפול בקשקשים ובקצוות מפוצלים. סינון קרינת שמש מזיקה להגנת השיער.
22. הגנה מֵרבית לעור ולשיער מפגעי כלור ומלח ברחצה בבריכה ובים.
23. הגנה וריפוי פצעי חיכוך ושפשופי עור באזור המפשעה והירכיים לרוכבי אופניים וטריאתלטים.
24. ניקוי יסודי ועמוק של העור, פתיחת הנקבוביות, חידוש תאי העור והמרצת המטבוליזם.
25. הסרת איפור פנים וגוף.
26. עזרה בעיכוב תהליכי הזדקנות העור ובהגמשת עור עייף וחסר חיוּת.
27. הגנה על העור ומניעת נזקים מזיהום אוויר ומערפיח.
28. עיסוי בחמאת שיאה מאיץ את מחזור הדם, מחמם את השרירים וממריץ את הגוף.
29. חמאת אגוז שיאה גולמית 100% אורגנית טהורה בטוחה לשימוש בתינוקות, ילדים, נשים הרות, בוגרים וזקנים.
30. חמאת שיאה טבעית 100% גולמית עשירה מאוד בחלבונים, מינרלים, ויטמינים מקבוצת A, E F, חומצת קינמון שהיא חומצה צינאמית Cinnamic Acid, ונוגדי חִמצון Antioxidant המגינים על העור מרדיקלים חופשיים, פועלים נגד דלדולו והזדקנותו, ושומרים על גמישותו, זוהרו ובריאותו.

איך משתמשים בחמאת אגוז שיאה?
מניחים את הכמות הרצויה מחמאת אגוז השיאה בכף היד, ואז בתנועות עגולות מרככים אותה בין כפות הידיים. החמאה הדחוסה נכנעת ונמסה. מורחים בנדיבות על האזורים הרצויים בפנים ובגוף. חמאת אגוז השיאה נספגת לעומק העור בתהליך של כמה דקות.
בקיץ חמאת השיאה רכה יותר, בחורף היא מוצקה יותר. בטמפרטורה של 35 מעלות היא הופכת לשמן טהור צלול ונוזלי. כשלא רוצים להתאמץ ולהמיס אותה בין כפות הידיים, אפשר להמיס אותה בקרני השמש או ליד מקור חום טבעי אחר.
אני ממליצה לא להשתמש במיקרוגל כדי להמיס את חמאת השיאה, כיוון שהקרינה שהוא פולט עלולה לפגוע בסגולות המרפא של חמאת השיאה, כמו בסגולות טבעיות של כל חומר אחר.

חזרה למעלה

חמאת אגוז שיאה הטובה בעולם

חמאת אגוז שיאה הטובה בעולם
טל' להזמנה 052-3331743

חמאת אגוז שיאה 100% טהורה גולמית ואורגנית בכבישה קרה היא מוצר טבעי, שלם ומושלם, ולכן היא איננה זקוקה לדילול ולהוספה של חומרים או שמנים אחרים, שיפחיתו מיעילותה.

חמאת אגוז שיאה אורגנית גולמית מחליפה בכבוד וביעילות כל קרם טיפולי אחר לעור הפנים והגוף.

למי כדאי להשתמש בחמאת אגוז שיאה?
חמאת אגוז שיאה מומלצת לכולם! לנשים ולגברים בכל גיל, לילדים ולתינוקות. בכל בית צריכה להיות זמינה צנצנת עם חמאת אגוז שיאה 100% טהורה וגולמית בכבישה קרה.

למה לקנות חמאת אגוז שיאה ממני?
חמאת אגוז השיאה שבה אני משתמשת היא איכותית, 100% טהורה גולמית ואורגנית בכבישה קרה. יעילותה מוכרת לי משנים ארוכות של שימוש וטיפול בעצמי ובאחרים.
בכל פעם אני מופתעת מחדש מסגולות הריפוי המופלאות שלה, שנחשפות בפניי.

מקור חמאת אגוז השיאה שלי הוא בעצי אגוז הקריטה הקדושים שגדלים פרא בבורקינה פאסו שבמערב אפריקה. היא נוצרת באהבה ובמיומנות, בתהליך ארוך ומשותף לפי ידע מסורתי עתיק בידיהן של הנשים המקומיות, ובכך היא מאפשרת להן להתקיים בכבוד. את התהליך הנשי הזה אני ממשיכה.

אני עוסקת בעיקר ברוח ובנפש. משחר ילדותי אני מכירה היטב מהות של חומרים טבעיים – צמחים ומינרלים – ומחוברת בנשמתי לידע עתיק אודות השימוש בהם. בחמאת אגוז שיאה, חומר צמחי יוצא-דופן, התאהבתי לפני כ-13 שנים, כשפגשתי בו לראשונה. בעקבות השימוש שלי, התרחב סביבי המעגל של אלו שפגשו בחמאת שיאה אצלי, ניסו אותה על עצמן ונפעמו מהתוצאות שחוו ונגלו לעין.

אני לא קונצרן, גם לא רשת חנויות, אינני עוסקת בייצור המוני. אין לי צנצנות עם חמאת אגוז שיאה, שהוכנו מראש. מדוע? כי אני בוחרת להתמקד ולהקדיש תשומת-לב בכל פעם שאני ממלאה צנצנת בחמאת אגוז שיאה, ויודעת שיש אישה, ולעתים איש, שחמאת השיאה שלי תגיע אליו ותשפיע על חייו. מתוך חקירה ארוכת שנים של היכולות המרפאות של חמאת אגוז שיאה ומאהבת אדם, אני שומרת על קשר אישי עם רוב הנשים – אנחנו הרוב גם כאן, אתן יודעות, אתם יודעים – שבמהלך השנים רכשו ממני חמאת שיאה עבורן ועבור ילדיהן. כך, אני שומעת מהן על נפלאותיה של חמאת השיאה שלי בשימוש שהן בחרו לעשות בה, ומתפעלת בכל פעם מחדש.

אני מאמינה, שאני ממקסמת את סגולותיה הטבעיות של חמאת אגוז השיאה שלי ואת פוטנציאל הריפוי שלה, בתהליך קידוד התדרים ובברכה שאני מקרינה אליה בהילינג Healing, תהליך בו אני משתפת גם אבני ח"ן™. כך אני מחברת בין רוח לחומר.

חמאת אגוז השיאה שלי היא 100% צמחית. ללא מרכיבים מהחי. מיוצרת בידי נשים בסחר הוגן. לא נוסתה על בעלי-חיים.

להשיג בצנצנות בנפח 50 מ"ל, 200 מ"ל, 500 מ"ל, 1000 מ"ל. משלוח מהיר עד הבית לכל מקום בארץ.

יש עוד שאלות? ברצינות? צרו איתי קשר דרך האתר ואנסה להשיב עליהן.

אני רוצה חמאת שיאה!
חמאת אגוז שיאה אורגנית טהורה המוצרים שלי לא נוסו על בעלי חיים